Tuesday, April 13, 2010

Sabit Disk verileri üzerine...

Yıllar önce elime geçen bir döküman da IBM teknik servisinde çalışanların sıraladığı bir arızalı hardisk kurtarma yöntemleri listesine ulaşmıştım. Okuduğumda bir kısmını aslında ben ve benim gibiler (???) tarafından uygulnadığını farkettim. Örneğin harddiski iki karış mesafeden çok sert veye çok yumuşak olmayan bir zemine düşmesini sağlamak.

Yöntemlerden birisi ise şüpheli diski buzdolabına koymaktı. günümüz sata diklerinin ide ve scsi gibi dayanıklı olmamasından dolayı çok ça başa gelen veri felaketleri sonucunda özellikle derin dondurucu ya atılan dikslerde çözüme ulaşma oranının yükseldiğini farkettim.

Bazen harddiski tamir olmasa da (maçta sakatlanan futbulcunun baldırına buz koyuyoz ya, sanki iki dakka sonra devam edecek maça.. :) ) diskin içindeki verileri yedekleyecek kadar ciddi bir süre sağlan harddisk numarası yapmayı beceriyorlar.
Save a Failed Hard Drive in Your Freezer, Redux
Tecrübe çok acaip birşeydir.

2 comments:

lunawar said...

buzluktan sonra da fırın poşetine koyarsın sen onu..

suiwar said...

:)